Tack för en fantastisk tid

För drygt tre år sedan satt jag tillsammans med några vänner från GFG Bygdsam och funderade över hur Husumgården kunde utvecklas och åter bli Husums självklara mötesplats för kultur och gemenskap. Ambitionen var god när Folkets Hus-föreningen tillsammans med M-real i början av 2000-talet moderniserade och byggde ut Husumgården till ett Folkets Hus. Med åren minskade dock engagemanget, och verksamheten tappade fart. Det har lett till att många yngre idag knappt känner till huset.

Så kom möjligheten när den stora satsningen ”Grundsunda 2030” presenterades under våren 2023. Vi började mejsla fram en vision om en Husumgård fylld av liv och rörelse. Min egen resa fram till idag har varit tudelad. Det jag främst tar med mig är alla fantastiska möten med människor och de många fina evenemang vi har skapat tillsammans. Samtidigt har det stundtals varit svårt att få gehör och nå ut, något som kostat både energi och förtroenden.

Nu går min resa vidare och jag vill önska Husum all lycka framöver.

/Hans

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

3 tankar om “Tack för en fantastisk tid”